neděle 15. září 2013

Rajčatový quiche s kozím sýrem


 
Milý deníčku...rajčatová sezóna právě vrcholí a já se toho snažím co nejlépe využít. Rajčata jsem již odmalička nesnášela, ale naštěstí se to před pár lety zlomilo. Od té doby jsem doslova závislá na mé variaci na caprese, tedy rajčatech, mozzarelle a bazalce, zalitých dobrým olivovým olejem a lehce zakápnuté balzamikovým krémem. A co si představit lepšího než krajíc křupavého chleba s máslem a solí a k tomu rajčata vonící sluncem a pozdním létem...S kozím sýrem jsem to měla podobně, dlouho jsem s ním bojovala, ale dnes ho zbožňuji ve všech možných podobách. Pokud jste na tom stejně jako já, začněte s jemným kozím krémovým sýrem, zvykejte si pomalu a zkuste jej zakomponovat jako součást jiného jídla. Jako například do tohoto naprosto snadného quiche s kozím sýrem a rajčaty. Rajčata se neskutečně dobře se sýrem doplňují a křupavé celozrnné těsto tomu všemu dodává oříškovou příchuť.

 
 

 A jak na to...
 
Křehké celozrnné těsto:
280 g celozrnné mouky (osvědčila se mi Strong wholemeal bread flour od M&S, ale nejsou špatné ani od Alnatury)
20g hladké mouky + na poprášení
165 g studeného másla, nakrájeného na kousky
špetka soli
studená voda

Máslo a mouku zpracuji prsty na drobenku, přidám sůl a asi 8 lžic studené vody, prohnětu a udělám z těsta kouli. Tu zabalím do folie a nechám nejméně půl hodiny v ledničce chladit.
 
Náplň:
2 - 3 rajčata
1 jarní cibulka
1 smetana
2 žloutky
asi 120g krémového kozího sýra, může být i s bylinkami
trochu strouhaného parmazánu
špetka oregana
olivový olej
sůl, pepř
 
Na olivovém oleji si osmahnu nakrájenou jarní cibulku, nechám zchladit. V míse si rozšlehám smetanu se žloutky, vmíchám kozí sýr a vyšlehám na kompaktní hmotu, aby tam nebyly velké hrudky. Osolím, opepřím, přidám špetku oregana a promíchám. Smíchám s jarní cibulkou. Rajčata si nakrájím na kolečka, ne moc tlustá. Rozválím těsto  na kolo a vyložím jím koláčovou formu (některé formy je třeba vymazat máslem a vysypat krupicí, dle typu formy). Naliji na něj tekutou směs, rozložím rajčata, lehce je zatlačím do hmoty a posypu nastrouhaným parmazánem. Dám do vyhřáté trouby a peču asi na 180 °C dozlatova.
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena