pondělí 12. března 2018

Kapustový eintopf


Milý deníčku...počasí je jako na houpačce a jelikož nás určitě ještě pár studených deštivých dnů čeká (ne-li sněhových), mojí tajnou zbraní je klasický horký a voňavý eintopf. Klasický eintopf (tedy jídlo z jednoho hrnce - po německu ein-jeden, topf-hrnec) je úžasné chutí a vůní prostoupené jídlo, ta chuť je ve všech složkách jídla a v zimě dokáže skvěle zahřát a povzbudit. A kapusta je plná vitamínů, přiznávám, že je to moje nejoblíbenější zelenina pro podzim/zimu/brzké jaro - jednou z hodně oblíbených věcí je portugalská polévka Caldo Verde. Tento kapustový eintopf mě naučila má báječná tchyně, byl jedním z prvních jídel, které jsem od ní ochutnala a ač jsem do té doby fandou kapusty rozhodně nebyla, oukej, budu upřímná, nesnášela jsem ji, tahle pecka to jednou provždy změnila! 





klobáska
4 brambory
1 menší kapusta
1 cibule
česnek
kmín
sůl, pepř
olej

Oloupu si a nakrájím cibuli najemno, zpěním na oleji. Klobásku si nakrájím na kolečka a osmahnu.  pokud máte hodně tučnou klobásu, dejte ji jako první, až potom cibuli. Nasekám si jeden oloupaný stroužek česneku a přihodím k cibuli a klobáse. Brambory si oloupu a nakrájím na kostky. Kapustě oddělám svrchní listy a nakrájím ji na jemnější proužky, nezapomeňte vyříznout košťál, ten by byl moc tvrdý. Přidám brambory do hrnce, posypu kmínem, mám ráda větší špetku a promíchám. Přihodím asi polovinu, nebo i čtvrtinu kapusty, osolím, opepřím a zaliji trochou vody nebo vývaru, stačí jen tak do poloviny. Promíchám a nechám dusit. Jakmile se Vám bude zdát, že se kapusta trochu smrskla, přidejte další a tak dále, než ji celou zlikvidujete. Vodu dolívám jen podle potřeby, aby se kapusta nepřipekla. A nechám vše dusit. Do té doby, než budou brambory měkké. Nakonec přidám prolisovaný česnek, tam podle chuti, já většinou dva, tři stroužky, případně dosolím a opepřím. Eintopf je nejlepší horký a s čerstvým chlebem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena