pátek 4. srpna 2017

Cuketové placky s parmezánem & Tzatziki


Milý deníčku...oukej, další recept s parmezánem...no, mám na něm trošku závislost, uznávám:) Ale k létu (a podzimu, zimě a jaru:) se parmazán hodí, a léto, to je pro mne hlavně cuketa. Na začátku si můžu užít smažených cuketových květů s křehkou baby cuketkou na konci, pak si ji užívat smaženou s lehkým letním bramborovým salátem, plynule přejít na křupavé a dokonalé cukeťáky, pořádnou porci přidat do koncentrovaného léta, tedy do ratatouille a sezónu zakončit nadýchaným cuketovým nákypem, na který využijete i ty přerostlé exempláře. Cuketové placky s parmezánem jsou křehké, šťavnaté a úžasné do letního horka právě s ledově vychlazenými tzatziki a orosenou skleničku bílého vína nebo střiku. A pokud budete mít doma pecorino, dejte ho místo parmezánu, placky budou ještě více výraznější!





A jak na to...

Na placky:
2 menší cukety nebo jedna větší
dvě hrsti nastrouhaného parmezánu nebo pecorina
asi 70g hladké mouky
špetka soli, trochu pepře
2 vejce
2 stroužky česneku - prolisované nebo najemno nasekané
troška olivového oleje, asi lžíce
špetka oregana nebo tymiánu podle chuti, nejlépe čerstvý, sušený stačí také bohatě
olej na smažení

Cukety si oloupu a nastrouhám. Potom trochu osolím a nechám asi 15 min odstát na cedníku a poté vymačkám přebytečnou vodu. Poté smíchám se všemi ingrediencemi. Placky můžete buď péct v troubě na pečícím papíru nebo smažit na pánvi, bohatě vám ale stačí malá kapka oleje a nepřilnavá pánev. Jsou skvělé horké i studené.

Tzatziki:
2 salátové okurky
asi 300g hustého řeckého jogurtu - já většinou dávám dvě vaničky po 140g
lžička dobrého extra virgin olivového oleje - třeba ten z oliv odrůdy Kalamata
2 - 3 stroužky česneku dle chuti
citrón
čerstvý kopr
sůl a pepř

Okurky oloupu a nastrouhám na nudličky. Dím do sítka nebo cedníku a nechám asi 2 dvě hodinky zcela vykapat a ještě vymačkám a osuším. Poté je smíchám s řeckým jogurtem. Tady doporučuji nešetřit čím hustší, tím lepší. Za mne je asi nejoblíbenější řecký jogurt od Milka, jak jeho "plnotučná" varianta, tak ta s 0% tuku - ta navíc více  "drhne" a chuťově se spíš blíží islandskému skyru, což dává klasickým tzatzikům nový rozměr:) Přidám lžičku olivového oleje, oloupaný a prolisovaný česnek, citrónovou šťávu dle chuti a asi hrst najemno nasekaného kopru. osolím a lehce opepřím podle chuti. Nechám vychladit.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zpět na úvod

©2013-2014 Všechna práva vyhrazena