úterý 4. února 2014

Irský soda bread


Milý deníčku...Soda bread, tradiční irský chléb se hodí na skvělou večeři po dni, kdy na Vás vše padá a máte pocit , že nic už nemůže být horší nebo na luxusní snídani. Paradoxy. Jsem však zastáncem toho, že čerstvý chléb zvedne náladu každému. Mě osobně stačí už jen ta vůně, co provoní celý byt. Soda bread je to nejsnadnější pečivo, které můžete kdykoli upéci. Je to trošku jiná chuť, člověk si musí na něj zvyknout, ale s dobrým máslem není nic lepšího. K receptu jsem se dlouho dostávala, ale po udiveném dotazu mé kamarádky Johanky (od níž i tento echt irský recept pochází), proč ho ještě nepeču, jsem si řekla, že do toho konečně půjdu. A nelitovala jsem. Stačí pár ingrediencí, jedna vařečka, vše zamíchat a pak už jen počkat, až se z syrového bochánku stane v troubě zlatavý a křupavý skvost. Jeho nevýhodou však je, že ho chcete sníst ještě horký. A horký a křupavý je i nejlepší!




A jak na to...


500g hladké mouky (nebo hnědé chlebové)
větší lžička soli
dvě lžičky sody bikarbony
250ml podmáslí
trochu mléka

hrst rozinek (dle chuti, tahle kombinace je skvělá na snídani)

Mouku a suché ingredience (i hrst rozinek) smíchám dohromady, přidám podmáslí, promíchám. Pokud je těsto suché, přeliji trochu mléka.Vyklopím na vál a prohnětu, zformuji do bochánku. Těsto se velice lepí a bude Vám připadat že se rozpadne, ale nebojte se. Bochánek naříznu na povrchu do kříže a peču na plechu s pečícím papírem na 225 - 240 °C, dokud nezezlátne a nezní na poklep dutě.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena