pondělí 7. května 2018

Chřestový salát s kozím sýrem a brambůrky


Milý deníčku...chřestu se prostě nemůžu nabažit a vysloveně si letošní chřestovou sezónu užívám! Jelikož jsem vyzkoušela všechny své ozkoušené a prověřené klasiky, zapátrala jsem po něčem novém. A jelikož jsem se letos naprosto zbláznila do křehkosti, sladkosti a šťavnatosti syrového zeleného chřestu, chtěla jsem z něj vytvořit salát. No a při pátrání jsem narazila na naprostý skvost. Pan Cuketka je mojí inspirací už x let a když jsem narazila na jeho Křehký chřest s kozím sýrem a brambůrky, začaly se mi sbíhat sliny. Akorát jsem si řekla, že to chci pojmout ještě o něco svěžeji, křehčeji, jarněji :) Přidala jsem různé listy salátů, špenátu a tak, lehce nakyslou svěží zálivku, dobrý olivový olej, čerstvý kozí sýr (nic nedodá takovou štiplavost a harmonii) a bylo. Ten nejlepší chřestový salát byl na světě :)






A jak na to...

balíček (500g) zeleného chřestu
4 střední brambory
100g kozího sýru
150g salátového mixu (asi nejlepší je salátový mix od Tesca Florence se špenátem a čekankou)
máslo
olivový olej
citrón
sůl, pepř

Brambory si oloupu, ještě horké, nakrájím na kousky a opeču na másle dozlatova a dokřupava. Oloupu si chřest a nakrájím na špalíčky. Smíchám asi dvě lžíce olivového oleje, štávu z polovinu citrónu, sůl a pepř podle chuti a promíchám se salátem. Na salát přihodím chřest, promíchám, osmažené a teplé brambory, promíchám, kousky kozího sýru a podávám.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena