úterý 3. listopadu 2015

Pečený bůček & Colcannon


Milý deníčku...bůček. Pro mne asi největší překvapení minulého roku. 20x let jsem ho nejedla, majíc ho ve škatulce rodinné oslavy + chleba + nakládačky a osobně jsem tomu ztuhlému kusu masa s tukem nikdy nepřišla na chuť. Ani pečený to neměl u mne lehké, protože se pro mne nepochopitelně pekl s králíkem (moje další noční gastromůra). Ale poslední rok dostávám rozum (stárnu) a zjišťuju, že jednoduchá chuť šťavnatého masa je ve své podstatě geniální a skvěle ho využijete hlavně v asijské variaci. Po česku je nejlepší ho upéci jen s cibulkou, pepřem a kmínem a naservírovat ho s nepřekonatelnou kalorickou bombou, což je irský colcannon, nálož brambor, kapusty, šlehačky a másla. Ale neznám lepší podzimní kombinaci :)



A jak na to...

Bůček:
bůček
cibule
sůl,pepř,kmín

Bůček na kůži podélně naříznu a vetřu do něj sůl, opepřím a nakmínuji. Do pekáče dám cibuli nakrájenou najemno, podle tučnosti masa případně trochu sádla a dám péci na 180 stupňů. Po asi 5 minutách bůček podleji vodou, zaklopím (stačí jen alobalem) a o něco ztlumím troubu. Peču dokud není měkký, pozor, stále kontrolujte a podlévejte vodou. Na posledních 15 minut maso odkryji, aby se krásně dopeklo, cibulka zkaramelizovala (pozor podlévejte stále).

Colcannon:
brambory
polovina kapusty
pórek nebo jarní cibulka
šlehačka
máslo

Brambory oloupu, nakrájím a uvařím v osolené vodě, jako když vařím br. kaši. Na trošce másla osmažím nakrájený pórek či cibulku a přidám omytou a nakrájenou kapustu. Osolím a podliji vodou. Dusím dokud není lehce měkká, ale přesto drží tvar. Do brambory naliji smetanu a máslo, rozmixuji na pyré a přidám kapustu a jarní cibulku či pórek. Případně osolím a opepřím, vmíchám ještě kousek másla.

2 komentáře:

  1. Ty fotky jsou prostě úžasné, úplně cítím tu chuť .... colcannon jsem si s dovolením opsala, děkuji. Zdena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Vás Zdeno zdravím, děkuji Vám, přeji ať chutná až budete zkoušet!

      Vymazat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena