čtvrtek 6. března 2014

Boeuf Bourguignon neboli Hovězí po burgundsku


Milý deníčku...nedávno mi kamarádka Jana řekla, že jsem pro ni něco jako česká Julie Child. Když jsem se rozesmála, podotkla, že je to je proto, že sama Julie se naučila vařit, až když byla vdaná. V čemž měla pravdu. Dlouho jsem neuměla vařit a moje první jídlo byla naprostá tragédie. Ale nevzdala jsem to. A nestala se ze mne domácí puťka. Takže to jde. A proto, na počest samotné Julie a všech žen, které k vaření přivedla láska, bych Vám chtěla představit tento zcela jednoduchý recept na hovězí po Burgundsku, neboli Boeuf Bourguignon. Nejvíce profláklé jídlo poslední doby a přesto jídlo úžasné, které se Vám nikdy neomrzí. Pravda, Julie se bude v hrobě obracet, ale nemám čas držet se časově náročného originálního postupu a proto jsem jej zjednodušila, jak jen to šlo. Bon appétit!




A jak na to...

maso - nejlépe kližka, asi kilo...
červené víno - tedy plné víno bohaté chuti, netrvám na burgundském, asi dvě láhve
bouquet garni - bylinky svázené do kytičky, zde tymián, majoránka, oregano a nebo prostě sušené, taky to jde úplně skvěle
3 cibule
3 stroužky česneku
20 menších žampionů
3 mrkve
slanina
silný hovězí vývar
máslo, oliv. olej
mouka
sůl, pepř

Maso nakrájím na kostky, osolím a opepřím. Obalím v mouce. Na másle zpěním nakrájenou cibuli a česnek. Nechám zesklovatět, přidám maso a lehce osmahnu. Zaliji vínem, asi tak lahví . Přidám svázané bylinky a nechám vařit asi hodinu. Poté zaliji asi 300ml vývaru a nechám hodně, hodně pomalu tak dlouho vařit, dokud se maso samo nerozsýpá na jazyku. Před dokončením osmahnu nakrájenou slaninu dokřupava, lehce s ní opeču i oloupanou mrkev, nakrájenou na kolečka a osmahnu také žampiony. Na poslední fázi vaření vše přidám do hrnce a nechám chutě propojit, asi 5 - 10 minut lehce povařím. A tu druhou láhev vína otevřu k jídlu a podávám s bílým pečivem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zpět na úvod

©2013-2019 Všechna práva vyhrazena